26 Ağustos 2016 Cuma

BİR EXCEL SAYFASI

İlk mesajdan bu yana üç yıl geçmiş. Hikâyemizin görece kalıcı olması için bir kaç cümle ile hulâsa etmek ihtiyacı hissediyorum.

Serde mühendislik var ya, önce bir excel sayfası oluşturdum. İlk sekme "Ana harcama kalemleri" diye isimlendi. Sonra sırasıyla "Birikim planı", "Gelir-gider", "Araç-gereç", "Üretim listesi", "Şafak" isimli sekmeler oluştu.

Nedir bu paradan çektiğimiz!

Hayâllerimizi kurarken bile para hesabı yapıyoruz. Para işlerinden çok insanın anladığı kadar anlamam. Bu yüzden ilk dört sayfayla ilgili bir şey anlatmayayım. İsimleri fikir veriyor zaten. O sayfalar bana ne bir zevk, ne de ilham veriyor. Sadece amacıma ulaşmak için imkân veriyor.

İlk dört sekmeden şu sonuca varıyordum: Dört yıl sonra gerçekleştireceğim emekliliğime kadar gayet tasarruflu davranırsam, emekli ikramiyemi de bu işe harcarsam, Hayâlbağı oluşturacak maddi imkânım oluyordu.


Üretim listem üzerindeki çalışmalarım ve şafak sayarken geçireceğim safhalar ise Ayrıkotu olmak yolunda beni destekleyecekti.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder